Vertrokken - Reisverslag uit Porto, Portugal van Bart Nieboer - WaarBenJij.nu Vertrokken - Reisverslag uit Porto, Portugal van Bart Nieboer - WaarBenJij.nu

Vertrokken

Blijf op de hoogte en volg Bart

08 September 2019 | Portugal, Porto

Vandaag zijn we dan toch echt vertrokken. Niet vanuit huis, maar vanuit B&B La Maison des Chouettes in Brussel.
De afstand vanuit Auflance naar Brussels Airport is toch iets te groot om lekker rustig te vertrekken.
DE B&B wordt door een jong stel gerunt, ze waren net 1 jaar bezig.
Wij sliepen in thema kamer Hercules Poirot, ze hadden het hele interieur op Brocantes gevonden. De andere kamers zaren vernoemd naar bekende personen uit Brussel.
Om 9:30 vertrokkken we naar de QuickParking Zaventem, waar we 20 min. later aankwamen.
De QuickParking is heel handig, maar ook wel een beetje luguber. Het zijn parkeer plaatsen op verlaten bedrijfsterreinen.
Maar nu staan we 14 dagen veilig geparkeerd voor 70 euro, inclusief shuttle naar het vliegveld.
Na een kwartiertje wachten kwam de bus, koffers in het bagage rack, en opweg naar het vliegveld.
Rond 11:00 waren we daar.
We hadden al ingechecked, dus alleen de koffers moesten we kwijt, dat ging allemaal vlot. Gelukkig had Ilse netjes ingepakt en wogen de koffers 17.7 en 17.8 kg. We mogen op de heenweg 23 kg mee, maar op de terugweg maar 20 kg.
Na de koffers door naar de controle, dat ging ook soepel. Ik moets een keer extra door de poortjes vanwege m'n riem.
We zaten al om 11:30 klaar bij gate A42, terwijl we pas om 13:05 kunnen instappen.
Een keertje ronde gelopen, naar de WC geweest, een beetje in een boek gelezen en vooral mensen kijken.
Om 12:45 gingen de mensen al in de rij staan, dus zijn we ook maar aangesloten.
We zitten krap op 27A en 27B, gelukkig wel bij het raam.
Na een tijdje kwamen ze langs voorr eten en drinken, we hebben een Feta sandwich, een cola zero en een fanta genomen.
Na 2 uur landden we alweer op Porto, met een uur tijdsverschil.
De warmte (30 graden Ceslius) kwam ons tegemoet, toen we weg gingen was het regenachtig en een graad of 10 in Auflance.
We moesten wel even wachten op onze koffers, om de nieuwe Delsey koffer van Ilse zat een witte band van bagageonline en was goed herkenbaar, die van mij wat minder, er zijn heel veel donker grijze/zwarte koffers. Door de douane was natuurlijk geen probleem.
We hadden inmiddels van zowel Booking.com als het taxi bedrijf een bericht gehad dat Pedro klaar zou staan.
Pedro stond klaar met op z'n telefoon mijn naam. Het was klein stukje lopen naar zń auto, hij sprak goed Engels.
20 Minuten laten kwamen we aan bij het O'Porto Seven - Guest House. De deur werd open gedaan door een oudere dame, waarvan we het vermoede hadden dat ze net wakker was geworden van haar Siesta.
Ze sprak alleen Portugees en Frans, ze maakte fotoś van ons paspoort en na betaling van 80 euro begon ze u uitgerbeid te vertellen wat er in de buurt te doen was. Beetje vreemd als je amper 24 uur blijft.
De kamer is netjes, met airco, tv, badkamer met bad. Het water is niet te zuipen met chloor. Een paar uur later zien we dat er een karaf met water staat. Ilse heeft ivm met de medicatie al 3 keer vies water gedronken.
Ik bel nog even met het taxi bedrijf of ze ons morgen naar het trein station Campanha kunnen brengen. Ik geef nog de complimenten door voor de taxi chaufeur.
Om een uur half zes ga ik een rondje ion de buurt lopen om te kijken wat voor restauntjes er zijn. Het is niet de meest nette buur waar we zitten, ook niet zoveel restaurantjes. Dus we besluiten bij Dominos Pizza te gaan eten hier 3 minuten vandaan.
We zijn allebei wel moe, het is toch wel een weer een enerverende de dag geweest
Morgen naar Lisabon met de trein.

Tags: Auflance, Brussel, Porto, .